Perjantaina lähdettiin siis ulos. Meidän porukka koostui mun lisäksi kahdesta itävaltalaisesta tytöstä (Kathrin ja Susanne) ja kahdesta belgialaisesta tytöstä (Eva ja Ellen). Oltiin ensin sellaisessa istuskelupaikassa, jossa otettiin yhdet. Sieltä jatkettiin sitten baariin nimeltä Les Aviateurs (suomeksi lentäjät). Oon ollut siellä aikaisemminkin Unnurin kanssa. Se on hassu paikka: tosi pieni, ihan sikana jengiä ja vähän istumapaikkoja. Mentiin sinne onneksi nyt niin aikaisin, että päästiin sohville istumaan.

Meidän seuraan tunki kolme sellasta nelikymppistä fabua, jotka oli Marseillesta. Ne ei kuulemma yhtään tykännyt Strasbourgista, koska se on niin pieni ja tylsä etc. Ne oli muutenkin vähän ärsyttäviä. Ainoo hyvä puoli niissä oli se, että ne osti pari pulloa shamppanjaa, ja tarjosivat sitä meillekin. Ne lähti onneks aika nopeesti jonnekin klubille, niin meidän ei tarttenut hengata niiden kanssa kauheen kauaa.

Sitten tutustuttiin yhteen poikaporukkaan. Ne oli kaikki Pariisista, paitsi yks Sebastian ja sen tyttöystävä Stephanie. Ne oli tosi mukavia, ja tavattiin ne myös lauantai-iltapäivällä puistossa. Pelattiin Twisteriä ja juteltiin ja oli tosi kivaa. Lauantaina aamupäivällä meillä oli paikallisen opiskelijajäjestön järjestämä kampus- ja kaupunkikierros. Mentiin myös sellasella turistiveneellä keskustan ympäri kanaaleja pitkin. Oli ihan kivaa. Illalla käytiin parilla, mutta kaikki meistä oli niin väsyneitä, että lähdettiin sitten aika aikasin himaan.

Ranskan puhuminen alkaa sujua jo paremmin, kun puhuu koko ajan ranskaa noiden muiden vaihtareiden kanssa. Kaikkia sanoja ei tietenkään tiedä/muista, mutta pystyy kuitenkin kommunikoimaan ihan hyvin. Ymmärtämisen kanssa on vielä aika paljon ongelmia, varsinkin, jos puhuu ranskalaisten kanssa. Huomenna mulla on eka luento. Niillä luoennoillahan on pääasiassa ranskalaisia, että se proffa varmaan puhuu ihan sairaan nopeesti, ja mä en sit tajua mistään mitään. Mutta ehkä mä saan muistiinpanot joltain natiivilta, toivottavasti. Musta tuntuu, että mä oon unohtanut kaikki ruotsalaiset sanat. Ymmärrän kyllä, kun nää täällä kotona puhuu, mutta yritin puhua yhdelle ruotsalaiselle tytölle vähän ruotsia, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Puhuttiin sitten suurimmaks osaks ranskaa, aika hassua sinänsä kun molemmat on pohjoismaalaisia.